مظالعات اجتماعی دوره اول متوسطه شهرستان ماکو

آموزشی ، درسی

۲ میلیون دانش‌آموز در جشنواره جابرابن حیان + ویدئو

معاون وزارت آموزش‌ و پرورش گفت:‌۲۰۲ پروژه دانش‌آموزی در جشنواره جابرابن حیان حضور دارند و در مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در جشنواره حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دیمه ور، در برنامه پیشخوان خبر گفت: چهارمین جشنواره علمی، پژوهشی دانش آموزان دوره ابتدایی که بعنوان جشنواره جابرابن حیان برگزار می شود، امروز مرحله کشوری آن با حضور 183 گروه از دانش آموزان منتخب سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: این جشنواره در سال تحصیلی گذشته حدود دو میلیون و سیصد هزار دانش آموز در قالبهای گروهی، کارهای پژوهشی را حتی تا حد اختراع و ابداع انجام داده اند که در مرحله کشوری برگزیدگان استانهای مختلف، تولیدات، اختراعات و پژوهشهایی را که انجام داده اند را به مرحله نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: درکنار این جشنواره اولین جشنواره دانش آموزان مؤلف هم برگزارمی شود که دانش آموزانی که از قدرت نگارشی خلاّق برخوردار بوده اند در آن شرکت کرده اند و خوشبختانه تعداد 23 کتاب چاپ شده است که مربوط به دانش آموزان دوره ابتدایی می باشد که دراین میان کتاب تاریخ ایران را نیز دانش آموز کلاس دوم ابتدایی نوشته است که در جشنواره رونمایی شد.

وی اظهار امیدواری کرد، که این جشنواره بتواند به توسعه متوازن مفهوم تربیت به خصوص در حوزه علمی، پژوهشی و هم چنین نگارشی متون خلاّق کمک بکند.

معاون  وزارت آموزش‌ و پرورش هدف از اجرای این جشنواره در دوره ابتدایی را کشف استعدادهای برتر در حوزه علم و پژوهش دانست و گفت: در دوره تحصیلی متوسطه از طریق جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی این دانش آموزان کارشان را ادامه می دهند و ما دانش آموزانی داریم که در سالهای گذشته از طریق جشنواره جابرابن حیان در مراکز علمی، پژوهشی کشور مشغول به کار هستند و در سال گذشته و امسال نیز دانش آموزانی داشتیم که تا 4 تا ثبت اختراع دارند و ما امیدواریم که با حمایت بنیاد نخبگان بتوانیم برای افزایش انگیزه این دانش آموزان حداقل در حد تولید آزمایشی ایده ها و افکارشان جایی که مربوط به فناوری است زمینه هایی برایشان فراهم کنیم، اما هدف اصلی پرورش مهارتهای پژوهشی و علمی است.\

دانلود
زمان انتشار خبر: سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ 

 

[ سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:,

] [ 21:41 ] [ ولی عبدی پور ]

[ ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد